Is een thuiswerkovereenkomst nou wel noodzakelijk?
ma 19 okt 2020 | Bron: HR-kiosk | Auteur: Andries Bongers | Trefwoorden: Checklist, Thuiswerkovereenkomst, Thuiswerken
Steeds meer werknemers gaan geheel of gedeeltelijk thuiswerken. Nu thuiswerken min of meer gedwongen wordt door omstandigheden, is de vraag: wat moet ik als werkgever daarvoor regelen? Of moet ik überhaupt wel iets regelen? Zonder goede afspraken kan dat misverstanden geven, maar ook ernstige arbeidsrechtelijke en vooral fiscale problemen. Met een goed geformuleerde Thuiswerkovereenkomst kun je dat voorkomen. Deze bindende aanvulling op de bestaande arbeidsovereenkomst bepaalt wat je personeel van je mag verwachten en wat je van hen verwacht. Met de juiste gegevens is een schriftelijke en ondertekende thuiswerkovereenkomst de beste manier om thuis te werken.
Voordat je nu zo’n overeenkomst gaat invoeren, check dan eerst eens aan de hand van de
gratis checklist, waar je zoal aan zou moeten denken.