Organiseren van Sturing
Het organiseren van sturing vereist leiderschap, waarbij persoon, professional en organisatie de sleutels vormen. Een HR-visie die zich richt op mensgericht leiderschap in balans met de belangen van de organisatie. Het organiseren van sturing houdt in dat er in samenspraak een mensgerichte aansturing wordt gecreëerd. Hierbij spelen aspecten zoals persoonlijk, professioneel en organisatorisch leiderschap een belangrijke rol. Met speerpunten zoals het bevorderen van mensgericht leiderschap en het stimuleren van samensturing in de werk- en beroepspraktijk. Het is van belang om inzicht te krijgen in de impact van mensgerichte aansturing in de werk- en beroepspraktijk.
Samengevat richten we ons op het organiseren van:
- Mensgerichte leiderschap
- Mensgericht leidinggeven
- Leiderschap in menskracht
- Leidinggeven en samensturing
- Impact mensgerichte aansturing
Publicaties over Sturing
Hierna vindt u uitwerkingen en publicaties van het HR-speerpunt: mensgericht organiseren van Sturing.
Steeds zullen wij beleidsthema’s bij dit speerpunt uitwerken vanuit een praktische benadering:
- Inleiding (wat zijn de actuele trends en ontwikkelingen rond de beleidsthema)
- Aanleiding (welke actuele HR-kwestie speelt er in de werk- en beroepspraktijk)
- Vraagstuk (hoe brengen we het HR-vraagstuk als uitdagend HR-waagstuk in beeld)
- Oplossing (hoe realiseren we in samenspraak de HR-oplossingen in de praktijk)
- Effecten (hoe evalueren we de HR-impact in merkbare en meetbare eenheden)
Ook zullen we de geplaatste uitwerkingen en publicaties van elk artikel voorzien van labels. Deze labels kunnen één of meerdere HR-Kiosk OPGAVE labels zijn (HR actueel - HR praktijk - HR wetenschap). Een label brengt je direct naar voorbeelden uit de actualiteit, de werk- en beroepspraktijk, of onderzoekpublicaties.
HR Kiosk Services
Vanuit HR Kiosk Services, het netwerk van samenwerkende HR-professionals, kunnen wij u van dienst zijn met onze HR-dienstverlening. Zodra wij met u in contact komen over een HR-vraagstuk, zullen wij, samen met u, snel de ondersteuningsbehoefte in kaart te brengen. Op die manier kunnen wij voor u aan de slag gaan om de juiste HR-professional binnen het HR-Kiosk Services Netwerk voor u te vinden. Het klantcontactcentrum van HR Kiosk Services staat voor u klaar om u te begeleiden bij uw hulpvraag en is bereikbaar via: