Het verantwoorden van een mensgerichte aanpak draait om merken en meten als de sleutels. Een HR-visie die zich richt op het meetbaar en merkbaar maken van menskracht en mensgerichtheid. Het organiseren van het verantwoorden heeft betrekking op evalueerbaarheid en effectmeting van de HR-functie. Daarbij komen vragen naar voren, zoals: werkt de HR-functie effectief en draagt het bij aan de organisatiedoelstellingen? Met speerpunten zoals HR-communicatieoplossingen, HR-dialoogbijeenkomsten en het 'merken en meten' HR-dashboard. Het is belangrijk om inzicht te krijgen in het interne toezicht, verantwoording en besturing en daarmee ook de externe verantwoording.
Samengevat richten we ons op het organiseren van:
Mensgericht Merken en Meten
Merkbaar en meetbaar maken
Evalueerbaarheid en effectmeting
HR-functie werkt en draagt bij
Toezicht, besturing en verantwoording
Publicaties over Merken en Meten
Hierna vindt u uitwerkingen en publicaties van het HR-speerpunt: mensgericht organiseren van Merken en Meten.
Steeds zullen wij beleidsthema’s bij dit speerpunt uitwerken vanuit een praktische benadering:
Inleiding (wat zijn de actuele trends en ontwikkelingen rond de beleidsthema)
Aanleiding (welke actuele HR-kwestie speelt er in de werk- en beroepspraktijk)
Vraagstuk (hoe brengen we het HR-vraagstuk als uitdagend HR-waagstuk in beeld)
Oplossing (hoe realiseren we in samenspraak de HR-oplossingen in de praktijk)
Effecten (hoe evalueren we de HR-impact in merkbare en meetbare eenheden)
Ook zullen we de geplaatste uitwerkingen en publicaties van elk artikel voorzien van labels. Deze labels kunnen één of meerdere HR-Kiosk OPGAVE labels zijn (HR actueel - HR praktijk - HR wetenschap). Een label brengt je direct naar voorbeelden uit de actualiteit, de werk- en beroepspraktijk, of onderzoekpublicaties.
HR Kiosk Services
Vanuit HR Kiosk Services, het netwerk van samenwerkende HR-professionals, kunnen wij u van dienst zijn met onze HR-dienstverlening. Zodra wij met u in contact komen over een HR-vraagstuk en/of een HR-hulpvraag, zullen wij, samen met u. snel de ondersteuningsbehoefte in kaart brengen. Op die manier kunnen wij voor u aan de slag gaan om de juiste HR-professional binnen het HR-Kiosk Services Netwerk voor u te vinden. Het klantcontactcentrum van HR Kiosk Services staat 24/7 voor u klaar om u te begeleiden bij uw hulpvraag en is bereikbaar via: