Bij het organiseren van de HR-functie met richting, inrichting en organisatie van mensgerichtheid is menskracht de sleutel. Een mensgerichte HR-visie gaat over de balans van werkgever- en werknemerschap. Het organiseren van de HR-functie omvat HR-visie, HR-speerpunten en HR-beleid in uitvoering. Daarbij komen zaken als instroom, inwerken, doorstroom, waarden, beloning en ontwikkeling in beeld, evenals uitstroom. Met speerpunten zoals dynamisering, praktijkgestuurd leren, mensinnovaties, werken vanuit samenhang en leiderschap. En het verkrijgen van inzicht in de impact en besturing van de HR-functie door middel van evaluatie en effectmeting.
Samengevat richten we ons op het organiseren van:
Mensgerichte visie op HR-functie
Richting, inrichting en organisatie van HR-functie
Instroom, doorstroom, uitstroom en HR-functie
Dynamiseren, praktijkleren, mensinnovaties in HR-functie
Impact, besturing en verantwoording van de HR-functie
Publicaties over 'nieuw' HR
Hierna vindt u uitwerkingen en publicaties van het HR-speerpunt: mensgericht organiseren van de HR-functie.
Steeds zullen wij beleidsthema’s bij dit speerpunt uitwerken vanuit een praktische benadering:
Inleiding (wat zijn de actuele trends en ontwikkelingen rond de beleidsthema)
Aanleiding (welke actuele HR-kwestie speelt er in de werk- en beroepspraktijk)
Vraagstuk (hoe brengen we het HR-vraagstuk als uitdagend HR-waagstuk in beeld)
Oplossing (hoe realiseren we in samenspraak de HR-oplossingen in de praktijk)
Effecten (hoe evalueren we de HR-impact in merkbare en meetbare eenheden)
Ook zullen we de geplaatste uitwerkingen en publicaties van elk artikel voorzien van labels. Deze labels kunnen één of meerdere HR-Kiosk OPGAVE labels zijn (HR actueel - HR praktijk - HR wetenschap). Een label brengt je direct naar voorbeelden uit de actualiteit, de werk- en beroepspraktijk, of naar onderzoekpublicaties.
HR Kiosk Services
Vanuit HR Kiosk Services, het netwerk van samenwerkende HR-professionals, kunnen wij u van dienst zijn met onze HR-dienstverlening. Zodra wij met u in contact komen over een HR-vraagstuk, zullen wij, in overleg met u, snel de ondersteuningsbehoefte in kaart brengen. Op die manier kunnen wij voor u aan de slag gaan om de juiste HR-professional binnen het HR-Kiosk Services Netwerk voor u te vinden. Het klantcontactcentrum van HR Kiosk Services staat voor u klaar om u te begeleiden bij uw hulpvraag en is bereikbaar via: