De voordelen van een goede website bij employer branding
Artikelen | di 19 mrt 2024 | Trefwoorden: Employer branding, Recruitment, Website, Gebruiksvriendelijk, Zoekmachineoptimalisatie
Met employer branding ga je voor een algemene positieve indruk van je bedrijf. Zo bind je huidige werknemers aan je bedrijf en trek je nieuwe werknemers aan. Het is een doel van vele bedrijven. Een goede website helpt je goed bij employer branding. Werk bijvoorbeeld samen met een bureau voor
webdevelopment in Eindhoven. Zij werken aan jouw perfecte website. Zo geniet je binnen no time van de volgende voordelen!
Vertel je verhaal
Met een goede website vertel je een verhaal en laat je zien waar jouw bedrijf voor staat. Omschrijf de waarden die belangrijk zijn binnen je bedrijf en laat ook je missie en visie duidelijk naar voren komen. Zo trek je nieuwe werknemers aan die deze waarden delen. Daarnaast is het de perfecte manier om de cultuur op kantoor te laten zien. Met blogposts, ervaringen van werknemers en een kijkje achter de schermen laat je op een leuke manier de sfeer binnen je bedrijf zien. Laat een
professioneel marketing bedrijf in Amsterdam deze content voor je ontwerpen. Die weten precies waar ze op moeten letten.
Nieuwe manieren van recruitment
Daarnaast kan een recruitment pagina op een goede website natuurlijk niet ontbreken. Ontwerp of optimaliseer deze om leuke nieuwe kandidaten aan te trekken. Dit is namelijk waar potentiële werknemers je vacatures vinden en meer te weten komen over jouw bedrijf. Licht unieke voordelen en mooie kansen uit. Denk aan flexibele werktijden, opleidingsmogelijkheden of leuke werkuitjes. Dit is de manier om je bedrijf van zijn beste kant te laten zien. Trek deze voordelen natuurlijk ook door naar je huidige werknemers.
Gebruiksvriendelijkheid
Zorg daarnaast dat je website gebruiksvriendelijk is. Dit houdt in dat de website een snelle laadtijd heeft en ook werkt op andere apparaten, zoals een smartphone. Dit verbetert de gebruikerservaring en laat zien dat jullie met de tijd meegaan. Ook dit kan indirect je employer branding verbeteren. Met een gebruiksvriendelijke website kan elke bezoeker snel vinden waar ze naar op zoek zijn. Zo krijgen ze al snel een positiever gevoel naar jouw merk toe.
Zoekmachineoptimalisatie
Tot slot werk je met deze tips aan succesvolle zoekmachinemarketing. Door relevante zoekwoorden te gebruiken in je vacatureteksten, kunnen potentiële kandidaten je beter vinden. Met interessante video’s en leuke blogposts over de werkcultuur sta je in korte tijd bovenaan de zoekresultaten. Zo laat je aan nog meer mensen die fijne sfeer op kantoor zien. Zo trek je niet alleen hardwerkende nieuwe werknemers aan, maar staat jouw bedrijf ook beter op de kaart.
Zoals je ziet, is een goede website een echte must bij employer branding. Het is dé manier om jouw verhaal te vertellen en je huidige personeel aan je te binden. Daarnaast helpt het je natuurlijk bij het aantrekken van nieuwe werknemers. Ga dus snel aan de slag met het ontwerpen van een unieke website!