Flexibel en wendbaar beloningsbeleid: nut en noodzaak

Opinie  |  wo 24 aug 2022  |  Bron: Merknemers.nu & HR-Praktijk  |  Auteur: Esther Flipse  |  Trefwoorden: , ,


Ook in 2023 spelen de secundaire- en tertiaire arbeidsvoorwaarden een nog belangrijkere rol om het werkgeversmerk, zowel naar binnen als naar buiten toe, op de juiste wijze te positioneren (employer branding) en vormen arbeidsvoorwaarden een belangrijke waarde om de huidige talenten te binden en nieuw talent aan te trekken. Daarbij zijn er continu veranderingen in de wetgeving waar je als werkgever op moet anticiperen.
 
Afgelopen jaar heeft de Nederlandse economie zich sneller herpakt dan ooit tevoren. Dat geldt macro-economisch wel voor de totale economie, maar zeker niet voor een groot aantal mkb-sectoren. In algemene zin is er wel sprake van krapte op de arbeidsmarkt, ook voor het mkb, en dat roept verschillende problemen op zoals hoge werkdruk, moeite om producten en diensten te leveren en om de kwaliteit op peil te houden. Ondanks de positieve economische vooruitzichten is de toekomst erg onzeker. Zo is de coronanasleep nog niet voorbij en zijn veel bedrijven nog aan het herstellen. Bovendien groeit de crisis in Oekraïne en Rusland uit tot mondiale proporties met verstrekkende economische gevolgen.
 
Wat zegt deze situatie over de verwachtingen voor de komende jaren?
 
Lees verder

Esther Flipse

Esther Flipse Meer info